Archieven

Openstelling van de Dorpskerk

InterieurElke zaterdagmorgen is de Dorpskerk open om zo maar even binnen te lopen, een praatje te maken, een kopje koffie te drinken en even een moment van rust te hebben.

Tijdens de openstelling wordt geregeld orgel gespeeld en wordt informatie getoond over de eeuwenlange geschiedenis van de Dorpskerk.

Samenkomst op de Wanenk

Heel vroeg in de ochtend, vlak na zonsopgang, zingen we opstandingsliederen bij de graven op begraafplaats De Wanenk. Iedereen (uit alle kerken, volken, talen, etc.) is van harte welkom om aan deze vroege bijeenkomst deel te nemen. We ontmoeten elkaar ’s morgens om kwart over zeven nij de ingang van de begraafplaats en lezen daar eerst het Paasevangelie. Jan van de Velde en Cisca Buerman organiseren deze activiteit.

Paasontbijt

De Diaconie organiseert ook dit jaar weer het jaarlijkse paasontbijt. Ze nodigen u daarom van harte uit om in Het Anker gezamenlijk te komen ontbijten op zondagochtend 31 maart 2024 van 08:00-09:00 uur. Tussen het Paasontbijt, de paaszang en de kerkdienst is voldoende tijd ingepland (zie Kerkpost), dus laat dat geen reden zijn om er niet bij te zijn. Meld u aan via de intekenlijsten die vanaf begin maart in de kerk liggen. Aanmelden kan tot en met zondag 24 maart. U kunt zich ook via e-mail aanmelden: rudi.van.luttikhuizen@outlook.com Graag in de e-mail uw naam, telefoonnummer en het aantal personen doorgeven. Deelname aan het ontbijt is geheel gratis. Uw vrijwillige bijdrage komt volledig ten goede aan ons project “Mensenkinderen/voor mensen in nood”.

Paaszang op het Marktplein

Op zondag 31 maart 2024 wordt om kwart over negen de Paaszang gehouden op het Marktplein. Leden van het Vaassens Fanfare Corps begeleiden daar de samenzang van een aantal bekende paasliederen. Dit duurt ongeveer een half uur. De kerkdiensten in Vaassen beginnen om 10.00 uur. Iedereen heeft dus voldoende tijd om na de Paaszang naar de eigen kerk te gaan.